Tuesday 11 October 2011

inGatKah Kita Akan mati...???

Assalamualaikum,

Malam2 sebegini teringat pulak aku akan kematian. Mana la tahu kot2 sudah tiada lg hari esok bagiku...
Teringat jugak kat kawan2,, nti bila aku mati mgkin akn ada yg sedih n mugkin ada yg langsung x sedih..
Aku jugak tpikir ape la prasaan si N*********A nti kalau ak dah takde...Ye la,, aku selalu contact n msj gak ngn dia smpaikn ade hari yg langsung x tidow smata2 bermesej ngn dia... Ak pn syg gak nk pergi tingalkn dia..tp apekan daya...Kalau kubur dah panggil,, kene la pergi jugak... EMmmm...  Khdupan blangsung tnp disdari dri detik ke detik. Apkah aku x menydari bhwa hari2 yg aku lewati justru smkin mdekatkn aku kpd kematian sbagaimna jga yg berlaku bg org lain?
Setiap yg idup pasti akn mati..begitu jugak dgn aku....
                       Kita Hanya Manusia Biasa..Tiada yg Mampu Hidup Selamanya


Perlukah MenanGis?>???

Klau aku mati nti,, jgn ade sape2 pom yg nangis erk....Aku xsuka org nangis2..
Sudah tertulis di tgn takdir bhwa stiap insan pasti akn mati....
Tangisan hanya sia2...Ianya takkan dapat mhidupkan semula yg dah mati...
Ingat,, kematian itu bukan utk ditangisi...


MunGkin Ada Jugak Yg xdaPat menaHannya...
 Tangisanmu takkan m'buatkn dia tenang di alam sana...tp hnyalah akn mbuatkan dia juga turut sedih.......





HIDUP NIE BGITU CEPAT & SINGKAT…
TIDAK PERLU M`NUNGGU MASA TUA &
TIDAK PERLU M`NUNGGU MASA SAKIT…
YG MATI TTP TERUS PERGI &
YG HIDUP KN TERUS K`HIDUPAN….
S`TIAP YG HIDUP AKN MATI..
BGITU JUgA DeNGAN KITA…..

BiarLah Jasa JaDi KenangAn....

No comments:

Post a Comment