Thursday, 27 October 2011

PTPTN  OH  PTPTN...Bila duit aku nk masuk hehh???

Monday, 24 October 2011

Saturday, 22 October 2011

Friday, 21 October 2011

SETiAP MaNUSiA iNGiN bERJAYa..
 Namun Tak Semua MiLiKi Tuah...

Wednesday, 19 October 2011

3 MiNggU Tanpa FutsaL??...

Assalamualaikum...

Hmmm,, pecaye atau tidak biLe tgk Tajuk kat atas??

pcaye jelah...haha...Aku memg xkn main benda tu wlaupn kadg2 aku bleh jd giler law x main bnda tu dlm sminggu taw tak....KENAPE X MAIN JEE??

Huuuhuhuu...sbnarnye aku bukn nye xleh main 3 minggu pn...tp 2 bulan (doktor ckp)....Haha...

Apekan dayee...aku kan kuat...nak main jugak lps tamat tempoh 3 minggu tuh...haha,,,

Kenape aku tulis 3 minggu je kat atas???

Okey3,,,

    3 minggu tu sbnrnya pjanjian aku dgn doktor aKu sdiri...(Doktor Falsafah)...Hahaha...
Ak dh jnji pn...So,, kene la tepati janji kan..almaklumlahh,,,"lembu dipegang pd talinya..manusia bpegang pd janjinya" kan3??.......ngeh..ngeh..ngeh

Okey lahh...stakat ni jelah cite aku...ape2 pn..tenkiu kat doktor 3 minggu aku tu...hahaha....

Babaiiii...renung2kanlah...selamat beriadah....hahaaaa..............

Monday, 17 October 2011

HapPY BiRTHDay To You....15/10/2011
                                   Adik Bongsu Aku

Friday, 14 October 2011

PesAnaN SesaMa iNsaN

Rajin b'ckp.. Rajin b'kerja         = Bagus Sangat

Rajin b;kerja.. Malas b'cakap    = Kena buli

Malas b'kerja.. Rajin bercakap   = Wayang cina

Malas b;kerja.. Malas bercakap  = Tak guna

Malas berkerja.. Suka mengadu  = Nyanyuk

Malas bkerja.. Selalu ponteng      = Baik Berhenti

Malas bkerja.. Suka menyibuk      = Baik MATi...

Kereta Idamanku...

Assalamualaikum....Saje2 nak ckp sal kete idaman ak neyh..


Hmmm,,, setiap mnusia kt dunia nie msti ade kreta idaman msing2 kn?? Tipu lah kalaw ckp takdop..!!!
Bgitu lah jugak dgn aku....huhu....Walaupn ianya mahal..tp kalau dah suke,, beli jugak nti kn...Bak kata seorg girl tu katku baru2 ni, "biar mahal, asalkn puah hati"....Emmm,,
Entah bile la ak dpt beli kete nie....Lambat lagi kot...tp law ade yg nk bagi,, cepat la ak dapat...kn3?? Hahahaaa...

Ini lah kete yg aku duk cite2 tuu....huhu....(Usaha la law nak gak piji oii)

Thursday, 13 October 2011

apA YaNg SayA sUkA???

Saya sukakan seorang yang tak "CANTIK"
Agar dia tidak digoda oleh orang lain...

Saya sukakan seorang yang tak "HODOH"
Agar saya tidak jemu memandangnya...

Saya sukakan seorang yang "PERIANG"
Agar hidupku sentiasa ceria...

Saya sukakan seorang yang "PEMURAH"
Agar dia tidak kisah hartanya disedekahkan...

Saya sukakan seorang yang "PENYAYANG"
Agar dia dapat menyayangi diriku dan anak2 kami nanti...

Saya sukakan seorang yang "MENCUKUPI"
Agar saya tidak perlu meminta daripada orang lain lagi...

Saya sukakan seorang yang "SEMPURNA"
Agar dia dapat menyempurnakan hidupku...

Saya sukakan seorang "PENDENGAR YANG SETIA"
Agar dia tidak jemu mendengar kata-kata I love You daripadaku...

Saya sukakan seorang "PENGUBAH YANG KREATIF"
Agar dia dapat mengubah sikap burukku...

Saya sukakan seorang yang "PENGHIBUR"
Agar dia dapat menghiburkan hidupku yang sunyi...

Saya sukakan seorang yang "PANDAI MEMUJUK"
Agar dia dapat menghapuskan rajukkanku nanti...

Saya sukakan seorang yang "PELUPA"
Agar saya dapat ingatkan dia tentang hari-hari istimewa kami...

Tapi.....wujudkah insan sebegini????

Wednesday, 12 October 2011

Budak-bUdaK zAmAn SekAranG

                                          Kecik  kEcik  dAh pandai mErokok...
Hahahahahaaaa.............
                                                     Dah Pandai ye??? iShh3...

Tuesday, 11 October 2011

GOODByeeee..

Goodbye to you my trusted friend
We´ve known each other since we
Were nine or ten
Together we´ve climbed hills and trees
Learned of love and abc´s
Skinned our hearts and
Skinned our knees

Goodbye my friend it´s hard to die
When all the birds are singing
In the sky
Now that spring is in the air
Pretty girls are everywhere
Think of me and i´ll be there

We had joy we had fun we had
Seasons in the sun
But the hills that we climbed were
Just seasons out of time

Goodbye papa please pray for me
I was the black sheep of the family
You tried to teach me right from wrong
Too much wine and too much song
Wonder how i got along

Goodbye papa it´s hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that the spring is in the air
Little children everywhere
When you see them i´ll be there

We had joy we had fun we had
Seasons in the sun
But the wine and the songs like the
Seasons have all gone
We had joy we had fun we had
Seasons in the sun
But the wine and the song like
The seasons have all gone

Goodbye michelle my little one
You gave me love and helped
Me find the sun
And every time that i was down
You would always come around
And get my feet back on
The ground

inGatKah Kita Akan mati...???

Assalamualaikum,

Malam2 sebegini teringat pulak aku akan kematian. Mana la tahu kot2 sudah tiada lg hari esok bagiku...
Teringat jugak kat kawan2,, nti bila aku mati mgkin akn ada yg sedih n mugkin ada yg langsung x sedih..
Aku jugak tpikir ape la prasaan si N*********A nti kalau ak dah takde...Ye la,, aku selalu contact n msj gak ngn dia smpaikn ade hari yg langsung x tidow smata2 bermesej ngn dia... Ak pn syg gak nk pergi tingalkn dia..tp apekan daya...Kalau kubur dah panggil,, kene la pergi jugak... EMmmm...  Khdupan blangsung tnp disdari dri detik ke detik. Apkah aku x menydari bhwa hari2 yg aku lewati justru smkin mdekatkn aku kpd kematian sbagaimna jga yg berlaku bg org lain?
Setiap yg idup pasti akn mati..begitu jugak dgn aku....
                       Kita Hanya Manusia Biasa..Tiada yg Mampu Hidup Selamanya


Perlukah MenanGis?>???

Klau aku mati nti,, jgn ade sape2 pom yg nangis erk....Aku xsuka org nangis2..
Sudah tertulis di tgn takdir bhwa stiap insan pasti akn mati....
Tangisan hanya sia2...Ianya takkan dapat mhidupkan semula yg dah mati...
Ingat,, kematian itu bukan utk ditangisi...


MunGkin Ada Jugak Yg xdaPat menaHannya...
 Tangisanmu takkan m'buatkn dia tenang di alam sana...tp hnyalah akn mbuatkan dia juga turut sedih.......





HIDUP NIE BGITU CEPAT & SINGKAT…
TIDAK PERLU M`NUNGGU MASA TUA &
TIDAK PERLU M`NUNGGU MASA SAKIT…
YG MATI TTP TERUS PERGI &
YG HIDUP KN TERUS K`HIDUPAN….
S`TIAP YG HIDUP AKN MATI..
BGITU JUgA DeNGAN KITA…..

BiarLah Jasa JaDi KenangAn....

Teringat mase Nak raye....


Sibuknya budak2 kat dapur umah akue time2 darurat nak raye...kalah dah org tua yg lain dikerjakannye.. ntah pape la yg dorang nak buat...Tp bg aku okey, apa yg penting?? Kerjaaaaaaasama...haha...

Akhirnye dapat jugakk..!!!

Setelah lame aku mencarimu...akhirnya ketemu jugak...haha...
susah sunggoh nk jumpe mu nih CHAMP.....Huhuu

bUKaN SeKAdAr tAnGisaN, tp jADiKaNLaH pEnGAjArAn...

Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman
                                                     tangisan mengajar kita erti kehidupan..


Menangisi perpisahan akibat gagal bercinta adalah satu pembaziran mutiara jernih kita dan juga menguji sejauh mana kebodohan kita tetapi dengan menangisi dan menyesali akan dosa kita lantas meminta pengampunan dariNya akan lebih menjamin dunia dan akhirat

Cinta yg sebenar hnyalah kpd yG MAHA MENCINTAI


Semalam adalah suatu kenangan hari ini adalah suatu kenyataan manakala esok adalah suatu penantian. Kenangan semalam hemdaklah kita simpan buat pedoman di hari depan dan kenyataan hari ini hendaklah kita tempuhi dengan tabah tetapi kita juga harus bersedia untuk menanti hari esok yang merupakan suatu penyeksaan

Teringat kAt My gRaNdmA

Assalamualaikum


Tanggal 5 Oktober 2011, perginya seorag hamba Allah ke Tanah Suci utk menunaikan rukun islam kelima..
Terasa sedih jugak aku apabila x dpt pergi bersama2 keluarga yg lain tuk mhantar dia kt airport Kuala

Terengganu...Tp takpe,, dia pergi utk mnunaikn ibadat...aku arap dia sihat walafiat kat sana...
                                                                mY Grandma..rindu sgt2