Thursday 13 October 2011

apA YaNg SayA sUkA???

Saya sukakan seorang yang tak "CANTIK"
Agar dia tidak digoda oleh orang lain...

Saya sukakan seorang yang tak "HODOH"
Agar saya tidak jemu memandangnya...

Saya sukakan seorang yang "PERIANG"
Agar hidupku sentiasa ceria...

Saya sukakan seorang yang "PEMURAH"
Agar dia tidak kisah hartanya disedekahkan...

Saya sukakan seorang yang "PENYAYANG"
Agar dia dapat menyayangi diriku dan anak2 kami nanti...

Saya sukakan seorang yang "MENCUKUPI"
Agar saya tidak perlu meminta daripada orang lain lagi...

Saya sukakan seorang yang "SEMPURNA"
Agar dia dapat menyempurnakan hidupku...

Saya sukakan seorang "PENDENGAR YANG SETIA"
Agar dia tidak jemu mendengar kata-kata I love You daripadaku...

Saya sukakan seorang "PENGUBAH YANG KREATIF"
Agar dia dapat mengubah sikap burukku...

Saya sukakan seorang yang "PENGHIBUR"
Agar dia dapat menghiburkan hidupku yang sunyi...

Saya sukakan seorang yang "PANDAI MEMUJUK"
Agar dia dapat menghapuskan rajukkanku nanti...

Saya sukakan seorang yang "PELUPA"
Agar saya dapat ingatkan dia tentang hari-hari istimewa kami...

Tapi.....wujudkah insan sebegini????

No comments:

Post a Comment